Thursday, June 11, 2009

Tawaran Contract Farming

Salam,

Tawaran adalah dibuka kepada semua yang berminat untuk menyertai skim pawah (contract farming) dengan sunnahfarming. Syarat-syarat yang digunakan adalah seperti berikut:

1. Peserta hanya perlu membeli induk betina jenis Boer F1/F2 yang harganya sekitar RM700 seekor. Kalau nak beli yang mahal pun tiada masalah jika mampu.
Peserta boleh beli sendiri induk atau menyerahkan kepada kami untuk urusan pembelian induk. Kami tidak mengambil deposit sebaliknya peserta akan bayar terus kepada pembekal yang terpilih. Kos penghantaran perlu ditanggung oleh peserta.

2. Kuantiti tidak ditetapkan. Terpulang kepada kemampuan peserta.

3. Pejantan Boer FB disediakan oleh sunnahfarming. Umur 2 1/2 tahun dengan berat 57kg. Boer FB akan menghasilkan anak kambing Boer yang berkualiti.


Cara-cara pejantan ushar induk betina hehehe...

4. Induk adalah milik peserta sepenuhnya. Anak pertama menjadi milik peserta juga manakala anak kedua menjadi milik sunnahfarming dan seterusnya..

Anak pertama dan kedua boleh pilih mana berkenan..

5. Setiap induk dan anak dikenakan kos penjagaan bulanan sebanyak RM35 seekor seperti kos ubat, pengangkutan, makanan dan penyelenggaraan (potong kuku, gunting bulu, rawatan dan sebagainya).


Induk dan anak..

6. Kontrak penjagaan maksima 2 tahun. Boleh diperbaharui selepas itu sekiranya peserta mahu pihak sunnahfarming terus menjaganya.

7. Anak-anak betina akan dijadikan induk baru manakala anak-anak jantan akan dijual kecuali yang boleh dijadikan baka. Ini bermakna peserta akan mendapat kambing baru dan mendapat hasil jualan kambing.



Anak-anak kambing jantan dan betina..

Itu sahaja buat masa ini, jika terdapat syarat yang perlu ditambah atau dikurang untuk kepentingan bersama boleh dikemukakan kepada pihak kami. Terima kasih.

email : sunnahfarming@gmail.com/zaki.hassin@yahoo.com.my
telefon: 012-7667139 (zaki)/ 013-9500648 (zol)

Nota: Gambar-gambar di atas adalah menunjukkan anak-anak induk Boer FB (mahal) . Sila rujuk gambar di bawah untuk memahami jenis induk Boer yang lebih murah atau
link untuk opsyen pawah.



No comments: