Monday, November 3, 2008

Kelahiran kelapan...

Salam...

Petang tadi lebih kurang jam 5 petang, seekor lagi ibu kambing melahirkan kembar 2 seekor jantan dan seekor betina. Tetapi sayang sekali, yang betinanya mati lemas kerana lendir yang tidak dibersihkan oleh ibunya...

Pengurus tiada di kandang pada masa tu kerana pergi ambil rumput Napier. Tengok2 dah beranak kat kandang besar, yang geramnya ibu dia buat dek je anak dia. Nampaknya aku dah jumpa ibu yang "dok carre" anak dia..huhuhu..adik aku terpaksa ikat dia supaya menyusukan anak sebab dia lari-lari..

Aduhai, nampaknya anak tu kena dijaga rapi. Nasib baik aku dah beli susu tepung, boleh tambah-tambah susu kalau tak cukup.

Ish..dah sebulan aku tak jenguk kandang aku di Kuantan tu..dek kesibukan aku di sekolah dengan pengajian Master aku. 2 minggu lagi aku pulun habislah..mesti boring post aku tak ada gambar erk?

No comments: