Monday, November 10, 2008

Kelahiran kesebelas...

Salam semua,

Jam 2.45 pagi tadi seekor lagi ibu kambing beranak tunggal. Walau bagaimanapun, kelahiran ini agak mengejutkan kerana ibu kambing ini baru berumur kurang 1 tahun. Kesannya, anak yang lahir agak kecil dan lemah malahan susu pun tak ada.

Aku dan adik aku pun hairan bagaimana perkara ini berlaku. Tidak mungkin dia bunting di Kuantan sebab baru 2 bulan kambing tu tiba, ini bermakna ia telah bunting di U Keng. Aku dah angin dengan U Keng ni, dahla harga kambing dara tu mencecah RM1500 seekor dengan alasan kambing tu baka Anglo.

Adik aku cakap anak kambing yang lahir tu 50-50 peluang untuk hidup. Susu kolostrum tak ada dari ibu dia, aku terpaksa guna susu biasa dari ibu lain susahlah sikit anak tu nak sihat. Yang Allah, Kau hidupkan anak-anak kambing itu..Engkaulah Yang Menghidupkan...amin.

No comments: