Sunday, November 16, 2008

Yang Kekal Hanya Allah..

Salam sejahtera..

Tiada yang kekal di dunia melainkan Allah..mesti pembaca sudah boleh mengagak cerita dalam post aku kali ini. Hari Jumaat aku bercerita tentang kelahiran kembar terbaru, petang semalam aku terima berita sedih kematian kedua-dua kembar tersebut. Innalillahi wainnailaihi raji'un..

Aku pasrah dengan ketentuan Allah. Adik aku minta maaf dengan aku atas kegagalan beliau menjaga kedua-dua anak yang baru lahir tu. Aku pun tak salahkan dia kerana banyak benda dia nak kena buat seorang diri..cari rumput, kandang kosong..nak upah pekerja belum mampu.

Kedua-dua anak kambing tersebut aku rasa kekurangan imunisasi, najis cair kerana ibu kambing tersebut kekurangan susu kolostrum. Akibatnya mudah terkena jangkitan. Azli AG nasihatkan aku bagi anak kambing baru lahir dengan maimune, sejenis ubat imunisasi. Terima kasih Azli atas nasihat yang diberikan. Adik aku dah berikan ubat ABC, sejenis ubat imunisasi juga tetapi sudah takdir, tak seperti anak kambing lain.

Tiada sesiapa pun harus disalahkan melainkan diri sendiri yang perlu belajar lagi dan lagi memahami penternakan kambing. Aku tidak akan berputus asa, kejayaan pasti akan menjadi menjadi milik ZZ SUNNAHFARMING! Amin..

No comments: