Saturday, December 6, 2008

Kematian induk ketiga..

Salam,

Seperti yang kujangka, ibu kambing tersebut mulai tenat dan sudah berhenti makan. Sebelum melahirkan anak, ia cukup berselera makan. Mungkin untuk pastikan anaknya sihat.

Tepat jam 6 ptg semalam, ibu kambing tersebut telah menghembuskan nafasnya yang terakhir kerana mengalami jangkitan kuman pada peranakannya. Peranakannya beberapa kali terkeluar walaupun telah dimasukkan semula ke tempatnya. JPH menolak untuk melakukan pembedahan, yelah siapalah kita ni penternak kecil..

Banyak betul dugaan tetapi aku merasa semakin kuat menghadapi ujian ini. Tidak seperti sebelum ini, kadang-kadang rasa lemah juga.

Aku dapati pengurusan kambing aku perlu diperbaiki, sistem pemakanan perlu diperkemaskan dan adik aku perlu dibantu oleh seseorang. Oleh sebab itu, aku akan cari seorang pembantu dan sebuah lori. InsyaAllah masalah aku akan selesai...

No comments: