Sunday, December 28, 2008

Kelahiran kelima belas..

Salam...

Lama tak bersua, maaf kepada semua pembaca blog aku kerana aku pergi keluar dakwah selama 2 minggu, menunaikan perintah Allah juga ini.

Banyak yang aku ingin kongsikan dengan anda semua..yang pertama tentang kelahiran kembar dua sepasang kambing aku pada 17hb Disember. Salah seekor mati lemas selepas dilahirkan kerana ibunya tidak jilat masa lahir..masa tu adik aku tiada di kandang kerana pergi cari rumput.

Ibu kambing yang tak sayang anak..

Manakala seekor lagi mati 2 hari kemudian kerana kekurangan susu. Kebanyakan ibu kambing yang melahirkan anak akhir-akhir ini tak berapa sayang anak dia..susu tak nak bagi, geram aku. Adik aku dah bantu dengan susu tepung khas untuk kambing tapi mati juga...sayang sebab anak dia cantik macam ibu dia...korang boleh tengok gambar ibu dia je.



No comments: