Wednesday, September 3, 2008

Salam Ramadhan..

Hari ini hari ke-3 kita berpuasa. Syukur pada Allah yang masih memberi peluang untuk kita berpuasa pada tahun ini. Aku mengambil kesempatan cuti 4 hari untuk pulang ke kampung untuk berpuasa di sana. Lepas itu aku ke kandang di Kuantan, fuuh..penat sungguh semasa pasang pagar. Aku dapat rasakan bagaimana susahnya orang kerja berat berpuasa.

Kandang fasa 2 dah siap hampir 50%. Kayu 1'x2' 1 bundle hanya cukup untuk buat 1/3 lantai, jadi aku beli lagi 2 bundle dengan kayu 2'x3' untuk naikkan bumbung. Dalam minggu ni aku rasa boleh siap lagi 20%.

Pintu pagar abang aku tengah buat pakai kayu dulu sementara dapat peruntukan untuk buat pagar besi. Tahap keselamatan perlu aku pertingkatkan kerana waktu tengah malam dah 2x 'pelawat tidak diundang' datang tolak2 pintu pondok. Risau aku dibuatnya. Alhamdulillah, abang aku dah hadiahkan satu lagi generator, bolehlah pasang waktu malam.

Oklah, itu sahaja coretan buat masa ini. Layanlah gambar yang aku attach. Kambing semua sihat alhamdulillah.

No comments: