Thursday, September 18, 2008

Dalam gembira ada duka..

Salam,

Semalam aku menulis tentang kelahiran kembar 3 yang pertama dalam sejarah penubuhan ZZ Sunnah Farming. Alhamdulillah...ketiga-tiganya sudah sihat. Berat purata 3kg. Semoga-moga ketiga-tiga membesar dengan cemerlang..amin.

Sebagaimana tajuk tertera, aku menerima panggilan daripada adik aku mengatakan seekor kambing aku keguguran 2 ekor anaknya seberat 800g dan 1300g setiap satu. Aku anggarkan kandungannya berumur sekitar 2 bulan lebih. Adik aku hampir menangis, aku cakap sabar itu adalah pelajaran untuk kita. Ibu kambing mengembek mencari anaknya. Aku suruh adik aku suntik iron dexter untuk tenangkan dia. Ini aku belajar dari Pak Saidali Senggarang masa aku melawat kandang dia.

Hasil siasatan adik aku, kambing itu adalah kambing yang jatuh tangga semasa operasi penerimaan kambing batch ke-2 tempoh hari. Mungkin itu puncanya. Rezeki di tangan Allah. Dari Allah dia datang, kepada Allahlah dia kembali..

No comments: