Saturday, April 5, 2014

Assalam..

Selamat bersua kembali. Menyepi bukan kerana tiada aktiviti tetapi dihantui masalah untuk mengemaskini blog kerana pertindihan akaun. Sekarang dah berjaya kembali.

Hari ini aku menceritakan tentang penternakan kambing yang aku mulakan pada tahun 2008. Kandang di Seberang Takir tidak putus-putus beranak saja. Alhamdulillah. Kandang di Pontian pula aku kehilangan 2 ekor pejantan penting. Satu kerana lambat beri rawatan akibat luka di kaki manakala seekor lagi tidak dapat dikenalpasti puncanya. Minggu depan aku akan memasukkan pejantan Boer tempatan umur 1 tahun..yang betina dah montel-montel sebab makan terlebih cukup.

 Salah seekor kambing dihasilkan di kandang Seberang Takir..


 Kandang Kuantan yang sunyi tiada penghuni...


Pejantan muda di kandang Pontian yang mati..

Kandang di Kuantan masih sunyi tiada penghuni..mungkin akan dirobohkan sedikit bagi tujuan mengumpul modal. Aku akui kesilapan semasa membina kandang ini yang terlalu "ambitious".

Semoga semangatku akan terus kekal di sini..

No comments: