Saturday, August 20, 2011

Bergerak ke hadapan..

Salam,

Perjalananku sebagai penternak kambing berjalan seperti biasa...kandangku di Kuantan pula semakin meriah dengan anak2 kambing baru jenis kampung kacukan milik peserta contract farming PM Salihi..Jamnapari aku sudah semakin tua tapi masih mampu beranak. Kambing boer aku sudah semakin sihat di Johor Jaya cuma belum beranak.

Apapun cabarannya aku terus bergerak ke depan dengan bermotivasikan penternakan kambing adalah sunnah para Nabi dan juga hasil pertanian adalah sedekah amal jariah.Wah! serius benor coretan aku kali ini..

Oklah, bagi relaks sikit otak. Aku sekarang sudah dapat memproses sendiri makanan kambing (campuran Napier + soya kering + EM + garam kasar) setelah aku beli mesin chopper 6hP dengan mini mixer 5hP..alhamdulillah..kambing sudah semakin gemuk dengan sekali-sekala aku lepas meragut di sekitar kandang.

Maaflah post kali ni aku xdpt upload gambar. Kabel rosak tak boleh transfer gambar dalam handphone ke laptop..

Wassalam.










No comments: